Påminnelseservice

Påminnelseservice

En påminnelseservice för fakturor kan vara användbar för er som vill få hjälp med att hantera försenade eller missade betalningar från era kunder. När ni överlåter ansvaret till en påminnelseservice som CapIQ är det vi som ansvarar för att påminna kunden när fakturan inte betalas i tid. Vi erbjuder skräddarsydda lösningar som hjälper er att driva in betalningar.

Vi ser till att ni får betalt i tid

En påminnelseservice för fakturor kan hjälpa ert företag att få in betalningar i tid. När ni överlåter ansvaret till ett företag som CapIQ övervakar vi era kundfakturor och skickar ut påminnelser när betalningen uteblivit. Genom att använda vår påminnelseservice kan ni minska era kundförluster och förbättra er likviditet genom snabbare inkassering.

När ni överlåter ansvaret till oss får ni mer tid över att fokusera på er kärnverksamhet och kan spara tid genom att undvika manuellt arbete med att driva in betalningar. Påminnelseservice används idag av kunder i olika branscher för att slippa tidskrävande processer som exempelvis print, kuvertering, frankering, distribution, avprickning, påminnelser och att driva ärenden till inkasso vid behov. Vårt system gör hela processen snabb och enkel för er. När vi tar hand om hanteringen av fakturorna använder vi automatiserade processer som hjälper oss att ha full koll på era fakturor. På så vis ser vi till att era fakturor alltid hanteras i tid och på ett professionellt och effektivt sätt.

Vårat Mål

Detta ingår i vår påminnelseservice

  • Ni får en skräddarsydd lösning anpassad för ert företag
  • Vi skickar ut betalningspåminnelser till kunder som inte betalar sina fakturor i tid
  • Vi kan hjälpa er att driva ärendet till inkasso i de fall kunden inte betalar, trots att denne fått påminnelser
  • I extrema fall kan vi hjälpa er att ta till rättsliga åtgärder

Kundrelationen i fokus

Något som är viktigt att tänka på är att en betalningspåminnelse faktiskt utgör en del av er kundrelation. Att skicka ut en påminnelse kan vara ett tillfälle att stärka relationen till era kunder när ni skapar en positiv upplevelse kring den. Ofta handlar förseningar helt enkelt om att kunden glömt bort fakturan.

Att skicka ut betalningspåminnelser kan vara känsligt, särskilt för småföretagare som har personliga band till sina kunder. Genom att överlåta fakturahanteringen till en påminnelsetjänst slipper ni att skicka påminnelsen på eget bevåg.